La Seca Espai Brossa pasa a ser Escenari Joan Brossa y presenta programación
La Seca Espai Brossa se ha transformado en Escenari Joan Brossa coincidiendo con el centenario del nacimiento del poeta y con la celebración en 2019 del Año Joan Brossa. En lo que a la programación respecta, la nueva temporada se va a estructurar sobre tres itinerarios: ‘Mirada de Dona’, una lectura imprescindible de nuestra realidad desde la mirada de las creadoras; ‘Emocions en escena’, un cóctel de vivencias que nos harán amar aún más el ser humano y ‘Memoria i revolea’, un diálogo entre tradición y vanguardia.
La Seca Espai Brossa es transforma en l’Escenari Joan Brossa, coincidint amb el centenari del naixement del poeta i la celebració el 2019 de l’Any Joan Brossa.
Aquest canvi està relacionat amb el naixement d’un nou Espai a la ciutat de Barcelona, l’Espai Joan Brossa, ubicat en el conjunt arquitectònic de La Seca, on conviuran la Fundació Joan Brossa i l’Escenari Joan Brossa. Com ens explica el president de la Fundació Joan Brossa Vicenç Altaió, que el gerent Jesús Julve «Hausson» sigui també patró de la Fundació i el director artístic Ferran Madico integri el Comité d’Estudis Joan Brossa, facilitarà el diàleg i la coordinació dels dos espais.
La programació 18-19 de l’Escenari Joan Brossa treballa sota el lema d’ETERNAMENT REVOLTATS amb cinc branques conceptuals: Difusió, Divulgació, Investigació, Pensament i Creació. La primera, Difusió, segueix la línia d’exhibició d’una programació escènica estable. Les altres branques, Divulgació, Investigació, Pensament i Creació es desenvoluparan sota el paraigua de la nova CÀTEDRA BROSSA.
La PROGRAMACIÓ s’articula sobre 3 itineraris: Mirada de Dona, lectura imprescindible de la nostra realitat, des de la mirada de les creadores; Emocions en escena, un còctel de vivències que ens faran estimar encara més l’ésser humà; Memòria i revolta, un diàleg entre tradició i avantguarda.
La temporada s’obre amb Veus de Txernóbil, creació col·lectiva de la cia Potcuia dirigida per Joan Cusó; Carola, una adaptació de Q-Ars de ‘Feliçment, jo sóc una dona’ de Maria Aurèlia Capmany. A l’octubre brindem homenatge a l’aclamació de públic i premsa de dos èxits de les temporades passades: Blanca desvelada, de la cia. Aleteo i Somni d’una nit d’estiu, de Els Pirates Teatre. El Festival Loop arriba a l’Escenari amb dos espectacles: Cielo TV i …Disc!!! La diosa de trap matarà la industria del…
Novembre és un mes dedicat a les experiències migratòries amb Mexicatas, de Cor de Maguey, una dramatúrgia de Sergi Belbel sobre les vivències de 8 actrius mexicanes a Catalunya, i Bollywood, Bombay, Barcelona, de Dúo Fàcil y Líquido Teatre que tornen després de l’èxit de la temporada passada ‘Y me morí’. Al nadal arriba a escena el teatre per a tots els públics amb la producció pròpia Top Magic, de Hausson, Premi Nacional de Cultura 2018, i Roig Pèl-Boig, de Mimaia Teatre.
El 2019 comença a la sala gran amb 4 espectacles que conformen una constel·lació Brossa: Al sostre, de Nigel Planer, debat entre artistes i artesans sota el sostre de la Capella Sixtina; els Projecte Ingenu, ja fa anys de la casa, produeixen juntament amb l’Escenari Joan Brossa un Don Joan fill de tots els que va escriure Palau i Fabre però amb nom de dona, Jan/a; dues peces breus de Joan Oliver, Tercerts, dirigides per Artur Trias i interpretades per Santi Ricart, Mireia Aixalà, Miquel Agell i Queco Novell; i la tercera producció pròpia, Laberints de l’striptease, que es desenvolupa dins del marc de l’Any Brossa (centenari del naixement del poeta).
Contemporàniament a la sala petita es donarà veu als creadors valencians Paco Zarzoso i La Subterránea amb Maleïda Tardor i la cia. Pérez&Disla amb Carinyo. Al febrer l’Anna Sabaté amb direcció de Genoveva Pellicer, reproposen després de 12 anys un Solo per a Paquita amb sabor a café. La setmana santa serà «revoltada» amb l’obra de Gerard Bidegain, Judes Traït.
Al maig torna la cita anual amb el cicle de Teatre Verbatim (teatre documental) amb les obres Mili KK de Jumon Erra i Marc Angelet i Els diners de Núria Lloansi, Juan Navarro i Marta Galán Sala. Passem de la realitat del teatre documental a la novel·la negra d’Edgar Allan Poe amb L’esfondrament de la casa Usher amb dramatúrgia de Pablo Ley.
L’últim trimestre de la Sala Joan Brossa es caracteritza per la concentració de nous llenguatges i escenes híbrides amb Ricard III de la cia Nomiart amb dramatúrgia i direcció de Raimon Molins; Apocalypse Uploaded, de LAminimAL Teatre, i Màtria, de Carla Rovira Pitarch.